mars 14, 2014

Putsa fönster

Alla som har tvåglasfönster vet vilket jobb det är att tvätta dom. Det är 4 sidor som ska tvättas, det är fast spröjs överallt och hur noggrann jag än är så blir det rinn och när solen skiner på dom ser dom alldeles flammiga ut. Jag räknade att vi hade 60 fönsterluft som skulle putsas , gånger 4, det blir 240 glas som skulle bli fina på alla sidor. Fönstren satte vi in i januari förra året, sedan har det sågats och målats under över ett år. Så jag ringde till det tunga kavalleriet, professionella fönsterputsare, idag har två killar varit här i 8 timmar och är ändå inte klara. Vilken tur att jag inte gav mig på det själv för då hade det aldrig blivit färdigt.

Men vilken skillnad, nu kan vi se ut.

Dörren är putsad men inte fönstret. Otrolig skillnad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar