augusti 12, 2013

Renovering

Ja, jag vet att jag är lyckligt lottad som kan bo på annat ställe under tiden vi renoverar. Men tro mig, jag vet precis hur det är att bo i renoveringskaos med små barn. Jag minns när golven var så kalla så yngsta sonen som precis lärt sig krypa fick ha vinteroverallen på sig inne eller när vi sov hela familjen, två vuxna och tre barn, i ett rum utan garderober vilket gjorde att det var kaos varje morgon när alla skulle iväg till jobb och skola. Jag har stått och målat fönster med en nyfödd bebis hängandes på magen och lagat mat på kokplattor och diskat i en balja där man först har fått värma vatten på vedspisen, vi har sågat och snickrat, isolerat och gipsat, spacklat och målat oss genom hela våra stackars barns barndom. Vad är det som driver en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar