augusti 06, 2013

Hönshuset

Nu håller jag på att plugga in allt man behöver veta när man ska hönsgård Jag tänker mig 10 hönor och en tupp. Man behöver inte ha en tupp men det blir lugnare i hönshuset om man har det,han håller ordning på flocken och så är det lite mysigt med kuckeliku klockan är sju. Det finns väldigt många olika hönsraser, alla med sitt lynne.jag får läsa på ordentligt så jag får en lugn och trygg ras, är dom vackra att titta på så är det ett plus.

När jag satt och bläddrade i bildarkivet på alla små tråkiga hönshus som finns dök bilder på detta fantastiska hönshus upp och jag blev kär. Så här vill jag bygga mitt hönshus. Helt övertygad om att vacker design kan gå hand i hand med praktiska lösningar och trevlig miljö för hönorna.

Bilderna kommer från the fancy farmgirl. Hon är fotograf och på hennes hemsida finns härliga bilder och matnyttig text om hur hönorna ska må bra.

Får ta fram papper och penna och skissa, jag blir nog kvar i gästrummet ett tag till.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar