juli 31, 2013

Verandagolv

Nu är utsmyckningarna på våra tre gavelspetsar på plats och verandorna har fått golv. Det blev riktigt, riktigt bra. Så härligt med tak över verandorna. Nu kan man sitta ute även när det regnar och om solen gassar hittar men alltid en lite svalare plats att vistas på. Vill man ha sol finns ju alltid området runt poolen att tillgå. Vet hur det är när man försöker äta frukost på vår balkong i sommarstugan i Fiskebäckskil en solig dag, smöret smälter innan man hunnit bre första mackan, pålägget blir grått bara man ställer det på bordet och själv håller man på att rinna bort. Det finns inte en chans att ligga och läsa morgontidningen i sängen som står där, soliga dagar får man vänta med balkongen till efter 1 när solen har försvunnit. Regniga dagar kan man inte sitta där oavsett tid på dygnet.

Nu påbörjar dom jobbet med taket på verandorna och sedan ska staketen göras. Jag som dom senaste månaderna har tyckt att ingenting händer med renoveringen känner att vi äntligen håller på att knyta ihop säcken och det händer kul saker hela tiden nu. Helst skulle jag vilja börja inreda verandorna direkt men jag har lovat mig själv att vänta tills våren, men, men, jag har brutit löften till mig själv förut. Så jag säger, vi får se.

Det känns som vi ligger i fas och att planeringen att hela utsidan ska vara klar innan killarna tar 10 dagars semester i mitten av augusti ska hålla. På måndag ska jag ha första mötet med en trädgårdsdesigner som ska hjälpa oss forma den stora gårdsplanen och planera för gräsmatta och gångarna runt huset. Tänkte göra klart allt runt huset i september så vi får gräs, grus, och marktegel innan vintern kommer. Vill även plantera träd och större buskar i höst och planera för rabatterna. Området runt poolen, växthuset och hönshuset gör vi till våren när nya poolhuset/gästhuset är klart. Allt blir så bra, jag är så nöjd.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar