juli 12, 2013

Verandafönster

I köket där matbordet ska stå har vi valt att sätta in smårutiga fönster så man får verandakänsla.. På kortsidorna kommer glaspartier som är 2,5 meter breda med likadana smårutiga fönster, det blir så fint, jag är så nöjd. Jag vet hur jobbigt det är att putsa alla dessa fönster på alla 4 sidorna och ingen fönsterputsare vill göra det men det är bara hälften så många fönster som i mitt gamla hus så det ska jag väl mäkta med.

Under fönstren tänker jag mitt vackra snickrade balkonglådor. Det tror jag kan bli riktigt fint. Jag retade killarna som jobbar på huset med att sätta upp blomsterkorgar på väggarna och blomlådor på ställningarna fulla med vackra blommor, dom bara skakade på huvudet men jag längtar så. Nästa år ska jag frossa.

Verandorna som blir under tak på var sida om köket kommer att bli en underbar förlängning av köket. På den lilla verandan på vänster sida kommer det att bli soffor och bord, på höger sida blir det matbord och en dagbädd, mattor på golvet, hyllor på väggarna och massor med blommor. Jag längtar redan till nästa sommar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar