april 13, 2011

Inspiration

Sista tiden har jag letat efter en inspirationsbild till vårt café som vi kan utgå ifrån och just detta projektet var det jätte svårt att hitta en. Annars hittar jag mycket inspiration från kläder, trädgården magasin osv. Nästan överallt faktiskt när jag tänker efter. Det är ganska ofta som jag sitter på hästen i skogen också.. Vilket fall så har jag hittat en som jag tycker kan passa. Ni skall få se sen när det är klart. Före och efter. Kul!

I går så upptäckte jag återigen vikten i att vara tydlig. På första kursen jag var på så skulle vi alla ta fram en avokado grön och en lejongul.. Behöver jag säga hur olika det blev...

I detta fallet med våra snickare så hade vi sagt hur disken skulle vara. Dom skulle inte bygga den utan bara riva väggar och annat så den skulle få plats. Mitt i allt kom det fram en pelare som var bärande. Det visste vi ioförsig men vi tyckte inte det var ett problem då vi kunde bygga in den i disken medan snickare tillbringade ett antal timmar för att försöka få bort denna och göra disken bättre. Dom trodde nämligen vi skulle ha ett bricksystem som man tar brickan och drar den med sig.. Det ska vi inte... Det är klart att disken blir annorlunda om man inte har det.. Ja herregud man måste vara övertydlig och det räcker inte med att berätta. Visa med bilder, ritningar, färgkoder osv. Det har jag lärt mig om inte innan så under Blommigt & Prickigts renovering! Vi tyckte det räckte med att säga extra breda fönsterbrädor. Vi har breda fönsterbrädor idag men inte alls som vi har tänkt oss... Det är så det är ju i allt. Ingen annan kan ju se bilden jag har i huvudet vad det än gäller mer än jag själv. Jag glömmer det ibland..eller väldigt ofta.

Nu måste jag fortsätta. Nu är det belysningen som skall på plats.. på ritningarna i varje fall

Ha det underbart!

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar